Whistler

Okej då var det 5 dagar sedan jag knapprade in något i denna blogg. Vad har jag gjort?! Eller är vad har jag inte gjort en bättre fråga... Nä jag tror håller mig till den första.
Först och främst vill jag säga till min mormor och morfar att om ni läser detta, vill jag säga till er att jag har fått era brev och tidningar! tack så jätte mycket! Kan också säga till er att jag har skippat iväg en julklapp till er! så ha tålamod och vänta lite till på svar i posten!

NU så kör vi lite Whistler tycker jag! Vad är Whistler kanske några av er undrar... jo då kan jag förklara för er att det är en skidort i Kanada. För som är nyfikna kan jag också berätta att det var min första gång i Kanada och ja det var väl nice. Jätte fint landskap, mycket vatten och berg.
Vi var där i 4 dagar. Vi bodde på ett hotel som heter Aspens, som låg mitt i backen så vi kunde åka rakt ut till liften.
Vi var 4 familjer där totalt, och jag delade rum med 3 andra kids. Skidåkningen var mycket bra, ganska mycket folk i backarna med inte så himla farligt. Första dagarna var molniga, de andra två var klart väder. Ganska kallt, så jag köpte en neckwarmer.
Efter att liftarna stängde kl.3 åkte vi tillbaka till hotellet och badade i hottuben utomhus, jätte skönt.
Träffade ett gäng svenskar i liften, och det var första gången på 3-4 månader som jag pratade svenska med en grupp svenskar. Min svenska var rätt hackig och vissa av meningar var helt störda. En av dem var 92 och hade också varit utbytesstudent i iowa, som du Linda!
Tappade bort mig från guppen 2 gånger, skidsystemet är ju så stort och de flesta i våran gupp var skitsnabba.
Jag gillar att ta det rätt chiiiillll heehe. På kvällarna såg vi på film, och en kväll gick vi ut och då träffade vi ett gäng kanadensare.

Sista kvällen åt vi på en japansk resturang där de lagar maten rakt framför en! tror det kallas tapanjaqi, det var skit coolt!

Vi bilade upp till Kanada och de tog 4 timmar har jag för mig. Bilder kommer när jag orkar, troligtviss efter nyår! så håll ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0