Tisdag och onsdag

Igår tisdag var jag med den brazilanska tjejen efter skolan. Jag känner att jag trivs mycket bättre i skolan än vad hon gör efter att jag pratat med henne. Vi tog bussen hem till henne, och vi fick sällskap av hennes muslimska kompis Abrar. Abbe hatar high school och amerika. Hon frågade mig om jag höll med och det gjorde jag ej.
Abbe sitter alltid själv på lunch eftersom hon inte vill sitta i cafeterian med alla amerikanare. Hon flyttade hit för 4 år sedan från saud arabien. Och när jag föreslog att hon kunde komma och sitta med de jag sitter med fråga hon om jag brukade äta lunch med en kompis som heter Julie... Jag sa ja, jag brukar äta med henne ibland. DÅ sa Abbe, jag kan inte äta med dig då. För hon kommer från Israel och är jude, vi hatar varandra. Då sa jag att det var det dummaste jag har hört, jag tror inte Julie bryr sig ett skvatt om vart de kommer ifrån. Båda är ju i Usa nu och varför skulle de behöva blanda in vart de kommer ifråns åsikter...
Men om man har så mycket fördomar som Abbe har förstår jag att det är svårt att trivas med andra människor och det är svårt att få kompisar. Men jag antar att det är också svårt att ändra sin uppfattning om man har vuxit upp i ett samhälle där de har väldigt konservativa åsikter, för att sedan flytta till usa,seattle som är ett av världens mest liberala samhällen. Jag respekterar henne men jag tycker att det är synd att hon har sånna åsikter för det blir inte lätt för henne. Men jag antar att om man har en sån stark tro på sin gud bryr man inte sig ett piss om andras åsiker, för man vet att man kommer få det bättre än de när man dör...........................................

Aja, jag och göttegrisen Emely åt lite cookiedough och var inne på fb hemma hos henne.
Sedan på kvällen åkte jag och Zoe till en annan skidinstructur grej, som vi ska gå på! det kommer att bli kul
Idag var jag med henne på belllevue club och gymmade. Jag åt en ceasarsallad med alldels för mycket dressing, så jag mådde illa under träningspasset!
 misslyckat foto, skulle se ut som om jag satt på ferrarin


ett ansträngt smile, nä skoja


Kommentarer
Postat av: Vicki

Är det hon som är med i lemme smang it? Btw har du klippt dig? <3333

2011-11-17 @ 08:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0