snuba

Idag har jag gjort snubba diving. Det innebär att man dyker fast har lufttankarna på en liten flyttande flotte på ytan. Man går ner kanske 4 m och behöver inte göra en lång utbildning som med dykar set.
Såg koraller, fiskar, valar... fast bara på båten typ 100 m bort när de kom up till ytan för att andas. Hörde dock valar under vattnet när det vråla till varandra. Eller man kallar det väl valsång?
Såg även några havsköldpador och de var jätte stora! en kom skit nära mig så jag kunde röra den för att den var så nära! Vår instruktör såg väldigt bra ut också. Åt god lunch och det var super fint väder hela dagen.
Gör ett längre inlägg när jag kommer hem om vad vi har gjort här. Men en lite lustig grej som några killar på min skola gjorde här om kvällen var att de tog en koj fisk, en svin dyr japansk fräsk vatten fisk som brukar vara i färgerna orange, svart, vit. Iallafall de tog den och var på väg att släppa ut den i havet! några locals såg dem och de blev fight. Så bellvue high har inte bästa ryktet  här om man säger så.
Jag mr iallafall bra och har börjat få lite färg. Hoppas ni har desamma, men färgen kan de ju bli lite svårt med där hemma i vår solen.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0