tristdag

Idag hade vi en sorlig och obehaglig assemebely. De hade gjort upp en fejk bil olycka, där föraren hade alkohol i blodet. Det personer som skådespelade var jätte duktiga och det var som om det var på riktigt nästan. De hade polis motorcyklar och brandbilar samt ambulanser som kom inrullandes till bilcrashen. Allt detta var på skolans parkering, och de gör det var 2 år innan prom. Blake som är min date spelade död i bilcrashen...

Efter det var det föreläsning i aulan om drunk driving. Min naturkunskap lärare berättade om hennes 18 åriga son som dog på grund av drunk driving i hans nya porshe. Hon är det snällaste läraren på hela skolan tycker jag.
Hade bara 30 min långa lektioner, så det var skönt. Men man var lite omtumlad när man kom hem.

Är faktiskt glad över att jag bor i Sverige, för då kan man dricka när man är 18. Och sedan när man ska ta sig hem behöver man inte ora sig, för man kan ta bus och tåg.
Här måste man ora sig i trafiken, för oavsett om du har druckit eller inte finns det alltid någon korkad idiot som har gjort det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0